Hoppa till innehållet

FAQ - Vanliga frågor

På denna sida finns några av våra vanligaste frågor, och svaren till dem. Kan du inte hitta svar på din fråga här, är du alltid välkommen att mejla till oss på info@bylito.se eller chatta med oss via ikonen nere till höger på vår hemsida.

När vet jag att min leverans från Bylito är på väg?

När din order lämnar vårt lager skickas automatiskt en leveransbekräftelse till dig med en spårningslänk. Då vet du att din leverans är på väg!

Vad ska jag tänka på vid leverans från Bylito?

Vi är väldigt måna om att allt ska gå bra när du får dina nya designprodukter levererade. För att säkerställa det har våra bud några rekommendationer som vi har sammanfattat och listat under fliken Köp- & leveransvillkor. Läs gärna igenom och tveka inte att hör av dig till oss om du funderar på något angående leveransen.

Hur lång är leveranstiden hos Bylito?

Vi har alltid som mål att skicka din order så snart som möjligt. I vanliga fall är leveranstiden 5-7 dagar. Om en produkt specialtillverkats eller inte finns i lager kan leveranstiden bli längre, vi kontaktar i så fall dig så snart som möjligt.

Hur vet jag om en möbel levereras monterad eller inte?

Vill du ha information om en specifik produkt hjälper vår kundservice gärna via mejl info@bylito.se

Vilka betalsätt erbjuder Bylito?

Bylito erbjuder flera olika betalningsmetoder:

  • De vanligaste betal- och kreditkorten VISA, MasterCard och EuroCard.
  • Direktbetalning via Nordea och Swedbank.
  • Faktura för privatperson.
  • Faktura för företag.
  • Betala senare eller direkt med Klarna
Är det säkert att betala hos Bylito?

Ja, vi använder VeriSign unika krypteringsteknologi och autensieringsprocesser som garanterar säkra transaktioner vid kortbetalningar. Du kan se att informationen som skickas genom sidan är krypterad genom att URL:en ändras till https:// och att ett gult hänglås visas i sidans högra nederkant. Dessutom använder vi oss av marknadens starkaste säkerhetscertifikat, SSL EV, som du kan se genom att adressfältet blir grönmarkerat. All kontoinformation som du anger vid beställning hos oss hanteras endast av våra betalpartners - Klarna. Vi ber dig under inga omständigheter att förse oss med denna information via e-post.

Hur levereras mina varor?

Vid leverans av varor inom Sverige använder vi oss i första hand av Posten. Dina varor levereras till det paketombud som valdes i kassan. Du kan också välja att få leveransen med DB för att få ditt paket levererat till annat paketombud. Vid större försändelser skickas varorna med tjänsten DB schenker system. Dina varor levereras hem till tomtgräns eller portuppgång.

Hur hanterar Bylito mina personuppgifter?

Den information som du lämnar ifrån dig på www.bylito.se kommer att behandlas med största respekt. Bylito kommer endast att använda dina data för att fullfölja din order, frakt, säker betalning samt, i förekommande fall, tulldeklarationer. Bylito arbetar efter en intern säkerhetspolicy som är speciellt framtagen och behandlar alla delar i företaget. En krypterad internettrafik samt Secure Socket Layer (SSL) teknik används och följs för att säkerställa att dina personuppgifter skyddas effektivt i samband med köp. Kreditkortsinformation hanteras endast av finansiell institution i en säker krypterad förbindelse. All personlig information rörande betalning förstörs i direkt anslutning till att köpet är fullföljt. Nordic Nest innehar ett digitalt säkerhetscertifikat som visar att företaget är det företag som det utger sig för att vara. Certifikatet utges av VeriSign Inc. Säkerhetsfrågorna utvärderas fortlöpande tillsammans med experter inom området.

Vad gör jag om produkten är skadad vid leverans?

Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är synligt transportskadad, anmäl då genast detta till det fraktbolag som levererat försändelsen eller till postutlämningsstället. Om dessa ej åtager sig skadeansvaret, kontakta då vår kundservice.

Vad gör jag om jag ångrar mitt köp och vill skicka tillbaka varan?

Bylito tillämpar en ångerrätt på 30 dagar. Det innebär att du kan välja att skicka tillbaka dina varor inom 30 dagar efter det att du har fått dem levererade. För att kunna återlämna varorna måste de vara i oförändrat skick och i originalförpackning om sådan finns. Köpesumman återbetalas i sin helhet senast 14 dagar efter det att vi har fått varan åter. Om du utnyttjar din ångerrätt betalar du emellertid fraktkostnaden tillbaka till Nordic Nest själv. Ångerrätt gäller inte för måttanpassade eller specielbeställda produkter enligt dina instruktioner.

Hur gör jag ett byte?

Om du vill byta en vara ber vi dig följa dessa steg: 1. För att få hem din nya vara lägger du en ny beställning på vår hemsida. 2. Kontakta vår Kundservice via mejl på info@bylito.se för att få en förbetald retursedel att skicka tillbaka din oönskade vara med, kom ihåg att uppge ditt ordernummer i mejlet. 3. När vi mottagit din retur av den oönskade varan, gör vi en justering på din betalning motsvarande beloppet för varan du returnerat. Om du betalat med faktura, ber vi dig pausa den hos Klarna till dess att vi justerat den. När returen är hanterad skickar vi dig en bekräftelse på mejl.

Vilka garantier gäller vid köp hos Bylito?

Bylitos leverantörer erbjuder i vissa fall garantier på sina produkter. Kontakta kundservice för mer information om garanti på en specifik vara.

Kan jag avboka min order?

Om någonting gick fel kan du enkelt avboka din order på mina sidor. Du kan avboka din order fram tills att den har blivit plockad på vårat lager, därefter kommer din order att levereras och du får returnera den i stället.